detail projektu

← všechny projekty
EduSpace
další projekt →
Otevřít prezentaci
EduSpace
Umění pro lidi
Město pro lidi
Představte krátce tým. Co si slibujete od účasti v inovačním maratonu? O jaké přednášky byste v rámci programu stáli?
Jsme ze zcela odlišných oborů. Společně však tvoříme tým, který se doplňuje. Spojujeme oblasti kultury, edukace i marketingu. Projektem bychom mohli docílit smysluplného využití veřejného prostoru.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
Projekt EduSpace propojuje majitele volných prostor se školami, které je mohou využívat k prezentaci svých nápadů a projektů. Místo billboardů, které přispívají k vizuálnímu smogu, by školy na těchto místech vytvářely kreativní a edukativní výstavy. To by zlepšilo život ve veřejném prostoru a propojilo veřejnost s děním ve školách. Studenti by také získali vlastní prostor pro vyjádření.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Projekt se momentálně nachází ve fázi ověřeného nápadu. Nápad byl ověřen v DDM Karlínské spektrum v rámci kroužku Grafický design s velmi pozitivní odezvou.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Projekt je určen především pro školy, konkrétně žáky. Projekt EduSpace se dotkne široké veřejnosti, EduSpace se stane součástí veřejného prostoru.
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Plánujeme zapojit cílovou skupinu a zjišťovat reakce veřejnosti, do projektu bude zapojeno několik základních škol z různých částí Prahy a následně vytvoříme dotazník zjišťující funkčnost jak od škol a žáků, tak i od široké veřejnosti.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
Alternativy projektu jsou v mnoha způsobech realizace. Řešení je inovativní ve využití volných ploch či ploch plných reklamních billboardů a plakátů. Inspirovala jsem se při vstupech do podchodů v Praze i v Plzni, kde byly plochy nabídnuty středním i základním školám, které tento prostor namalovaly. Inspiraci jsem také hledala ve svém projektu z minulého roku týkající se Galerie v MHD.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Překážkou z pohledu realizace může být nedostatek veřejných ploch, které by město či soukromí vlastníci mohli pro školy uvolnit. Další překážkou budou finanční prostředky pro tento projekt. Z pohledu uplatnění si myslíme, že problém může nastat v případě, že školy již nebudou mít zájem svou plochu využívat. V tomto případě bude plocha nabídnuta jiné škole.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
Sabina – pedagog výtvarné výchovy a informatiky na ZŠ, zkušenosti s výstavami žáků i umělců Filip – Pražské vodovody a kanalizace, zkušenosti v marketingu Jsme ze zcela odlišných oborů. Společně však tvoříme tým, který se doplňuje. Spojujeme oblasti kultury, edukace i marketingu. Projektem bychom mohli docílit smysluplného využití veřejného prostoru.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Jelikož se naše členka týmu ve školství pohybuje, zjistila, co je nedostačující a co je potřeba zlepšit. Pohledy na nevyužité anebo nevhodně využité plochy nám připadají velice nešťastné.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Projekt je inovativní v mnoha směrech. Projekt EduSpace pomáhá žákům ukázat své myšlenky, nápady, obavy i talent. Ve školách se výtvarná výchova bere jako nedůležitý předmět, práce žáků se vystaví na nástěnku a poté se vyhodí. Nikdo tyto práce nevidí. Je důležité spojit veřejnost se školami, protože to, co si děti myslí a o čem přemýšlejí, je pro nás podstatné.
Jaký přínos pro město má váš projekt?
Projekt zlepšuje vizuální prožívání obyvatel i návštěvníků v městském prostoru. EduSpace pomůže snížit vizuální smog v Praze, díky využití reklamních ploch i prázdných ploch budov by se mohl snížit vandalismus v podobě nelegálního sprejování na budovy.
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Zákazníky plánujeme získat díky telefonátům, osobním schůzkám s různými městskými částmi, u SŠ s Magistrátem a odborem školství. Co se týče škol, budeme oslovovat pomocí e-mailů, návštěv žáků ve školách i různých skupin na sociálních sítích. Vytvoříme video, které bude fungovat jako reklama.
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Web, připevňovací panely a klip rámy, barvy, spreje, lepidlo na plakáty, tisk = 50 000
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
K realizaci nyní potřebujeme především oslovit všechny strany, kterých by se projekt týkal. Dále potřebujeme sehnat finanční prostředky pro koupi KLIP rámů, barev, sprejů, lepidla na plakáty a tak podobně.
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
Momentálně jsme ve fázi, kdy zjišťujeme, jakého mentora zvolit. Jsme v kontaktu s městskou částí Prahy 10, které projekt zaujal. Jsme ovšem na úplném začátku a řešíme, jak by bylo možné projekt zrealizovat.
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?
Otázky poroty

jana-sramkova
Jak konkrétně zajistíte, že vystavený obsah bude nejen esteticky a technicky kvalitní, ale zároveň i pravidelně obnovovaný a srozumitelný pro veřejnost?
Vystavený obsah bude pravidelně aktualizován na webových stránkách, kam školy budou fotografovat své plochy pro veřejnost (a zároveň jako kontrolu pro nás). Na těchto místech budou umístěny QR kódy pro veřejnost, které budou odkazovat na webové stránky a konkrétní projekty, kde se veřejnost také dozví, co konceptem škola zamýšlí. Co se týče obnovování, máme v plánu kvartální obměnu prací žáků.