MeetEase / LocalLoop
MatEd innovations
Město pro lidi
Představte krátce tým. Co si slibujete od účasti v inovačním maratonu? O jaké přednášky byste v rámci programu stáli?
Od inovačního maratonu očekávám zpětnou vazbu, nové kontakty a inspiraci. Rádi bychom se naučili o zapojení uživatelů, marketingu a lehce o IT pohledu na náročnost zrealizování takovéto aplikace.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
Naše aplikace propojuje uživatele (zejména mladé lidi), kteří mají zájem o navazování
nových, primárně přátelských kontaktů. aplikace těmto lidem usnadňuje setkávání v
prostředí přirozeně určeném k socializaci. Zaměřujeme se na lokality, kde se lidé běžně
scházejí za účelem trávení volného času a poznávání nových tváří, jako jsou Náplavka,
Riegrovy sady nebo prostor u Stalina.
Aplikace je navržena tak, aby odbourávala sociální bariéry a pomáhala zejména těm, kteří
nejsou sebevědomí v oslovování nových lidí spontánně. Uživatelé si mohou zobrazit ostatní
zájemce o seznámení v jejich blízkém okolí, a usnadňuje tak přirozenou interakci.
Důležitou součástí naší vize je také podpora zahraničních studentů a návštěvníků, kteří
přijíždějí do Prahy, například v rámci programu Erasmus. Dále bude aplikace sloužit jako
příručka zajímavých míst v Praze, kde to opravdu "žije lidmi."
Localloop umožní snadněji se propojit s místními a zapojit se do společenského života
města.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Do NakopniPrahu jsme přišli pouze s čerstvým nápadem. Během posledních týdnu jsme
vytvořili designové rozhraní aplikace ve Figmě, včetně loga a barev. Rozhodli jsme směry
kudy se budeme marketingově upínat (sociální sítě, podniky v těchto místech). A dokonce
jsme vytvořili základní kód aplikace.
Localloop byl ještě před 4 týdny pouhým nápadem, a nyní jsme vytvořili základy pro
budoucí rozvoj.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Cílovou skupinou aplikace Localloop jsou mladí lidé (18–35 let), kteří se chtějí seznamovat
a socializovat v prostředí městského života. Zejména nesmělé jedince, kteří si chtějí
procvičit cizí jazyk a lidi, hledající parťáky na společné aktivity.
Dále pro ty, kteří hledají v Praze autentické neturistické místa a podniky, které navrhují
ostatní uživatelé
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Ano, zapojení cílové skupiny je zásadní. S cílovou skupinou komunikujeme, sbíráme
zpětnou vazbu a reagujeme na jejich názory. Do budoucna se dotazujeme ohledně
monetizace produktu. Vytvořili jsme forms dotazník k analýze trhu (Nacházíte se někdy v
situaci, kdy máte zájem někoho spontánně oslovit? atd.) pro obyvatele Prahy a do budoucna
máme v plánu ho distribuovat i mezi zahraniční studenty
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
Jako alternativy vnímáme Bumble BFF (přátelství), Tinder (seznamování) či Meetup
(organizované akce) - my spojujeme vše, a hlavně se žádná nezaměřuje na přirozená
setkání v živých lokalitách. Přidaná hodnota Localloop spočívá v propojení lidí v reálném
čase a prostoru, čímž eliminuje strach ze seznamování. Důležitou součástí je podpora
zahraničních studentů a tipy na místa, kde místní tráví čas.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Největší překážkou při tvorbě aplikace je pro nás fakt, že jde o finančně náročný a časově
zdlouhavý proces. Co se týče samotného fungování, jsme si vědomi, že aby aplikace
uspěla, musí ji hned od začátku používat dostatek lidí. Jinak by se mohlo stát, že si ji lidé
stáhnou, ale kvůli nízké aktivitě ji zase rychle smažou.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
Jsme duo mladých studentů s podnikavým duchem. Rádi potkáváme nové lidi, cestujeme a
poznáváme nové kultury. Mezi silné stránky patří naše mládí:), komunikativnost a
odhodlanost, jelikož řešíme problém se kterým se sami potýkáme. Mezi slabé stránky patří
nedostatek zkušeností s podnikáním a vývojem aplikace.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Naší motivací je usnadnit seznamování, protože se sami rádi takto spontánně
seznamujeme. Vědomí toho, že lidé jsou otevření seznámení odstraňuje největší strach z
oslovení. My chceme lidem tuto informaci přes online prostředí dát. Dále chceme
zahraničním studentům turistům ukázat místa, kde tráví čas místní lidé - protože to budou
právě místní lidé, kdo budou tyto místa sdílet
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Na první workshop jsme přišli pouze s nápadem, nic víc jsme neměli. Od prvního
workshopu jsme ale zvládli vytvořit strukturu, logo, design aplikace a také vyvinout kód, na
kterém by aplikace měla běžet. Vzhledem k tomu, že náš projekt považujeme za inovativní a městu prospěšný, myslíme si,
že by nás postup mezi TOP 10 přiblížil vysněné realizaci projektu, který by zlepšil sociální
vztahy lidí.
Jaký přínos pro město má váš projekt?
Kromě výhod sociálních, které u našeho projektu vnímáme primárně, jsme za jedno, že díky
Localloop ožije veřejný prostor, který je nedílnou součástí zdravého města. Rádi bychom
posílili komunitního ducha, snažili se odbourávat sociální bariéry a propojit místní obyvatele
se zahraničními turisty. Díky tomu bychom posilovali integraci Erasmu studentů, kteří by se
cítili více vítáni a měli by o důvod navíc se případně vrátit. Také věříme, že bychom tím napomohli podnikům - lidé se častěji budou shledávat v
kavárnách, barech a dalších podnicích. Spousta turistů se na internetu dozví pouze o pár
podnicích, do kterých chodí pouze zahraniční návštěvníci. To je zapříčeněno tím, že při
vyhledání míst, kam by mohli večer zajít, aby se s někým seznámili, se jim ukazují stále
stejná místa . V tom by nastala změna s naší aplikací, kde by byla příručka pro turisty méně
známých turistických míst. Také by byla možnost se seznámit s místními, kteří by jim ukázali
z Prahy víc než jenom centrum města.
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Nejdříve se zaměříme na sociální sítě a vyvěšování plakátů na frekventovaných místech,
kde se lidé běžně setkávají – v parcích, u barů nebo v kulturních centrech. Díky tomu
oslovíme první uživatele a vzbudíme zájem o aplikaci.
Jakmile získáme základní komunitu, chtěli bychom rozšířit propagaci do podniků, navíc
rozmístíme QR kódy, aby si lidé mohli aplikaci snadno stáhnout a rovnou ji začít používat.
Tím zajistíme, že se platforma začne přirozeně šířit a její využití poroste.
Naším cílem je, aby seznamování bylo jednodušší, přirozenější a zábavnější. Díky
promyšlené strategii oslovíme správné publikum a vytvoříme aktivní komunitu, která zajistí,
že aplikace bude fungovat tak, jak má.
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Naše finanční rozvaha vychází z kombinace příjmů z prémiových funkcí, reklamy a
případné podpory investorů. Očekáváme, že klíčovým zdrojem budou předplatné modely,
které uživatelům nabídnou rozšířené možnosti interakce a personalizace. Kromě toho
plánujeme spolupráci s podniky v lokalitách, kde se lidé setkávají, což umožní cílenou
reklamu a slevové akce. Na straně nákladů počítáme s výdaji na vývoj a údržbu aplikace,
marketingovou kampaň a provozní náklady, jako jsou servery a zákaznická podpora. Prvotní
investice pokryjí vývoj a spuštění aplikace. Růst stažení aplikace očekáváme zejména v
prvním roce a to díky intenzivní propagaci a síťovému efektu. Cílem je dosáhnout ziskovosti
ideálně do dvou let, během nichž by mohla vejít naše aplikace do podvědomí místních
obyvatel a turistů. To vytvoří stabilní uživatelskou základnu a příjmy z předplatného převýší
provozní náklady. V úvahu bereme, že se jedná o sezónní aplikaci a provoz ve špičkových
měsících musí pokrýt všechny náklady.
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
Asi netřeba lhát, že s vývojem aplikace, jak jsme již zmiňovali, mnoho zkušeností nemáme.
Proto jsme se rozhodli navázat kontakt s Markem Šmídem a Ladislavou Volkovou, kteří nám
mohou s financováním projektu pomoci. Dle našeho IT kamaráda, který nám vytvořil kód, je možné sestavit nenáročnou aplikaci, jež
nemusí být finančně náročná. Aplikaci chceme vytvořit pomocí no-code platform jako je
Bubble nebo Glide. Pokud do našich nákladů započítáme marketing, a IT servis na
udržování aplikace, jsme přesvědčeni, že v prvním roce vystačíme s částkou do 150 000
korun. Jakákoliv částka, kterou bychom získali v rámci projektu Nakopni Prahu, by pro nás
byla nesmírnou pomocí. Všechny nutné potřebné úkony, budeme řešit s pomocí lidí, které již
známe z Nakopni Prahu a nebo jsou našimi blízkými. My v Localoop vidíme velký potenciál
a jsme odhodláni náklady zaplatit z naší vlastní kapsy.
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
V příštích 6 měsících se zaměříme na validaci konceptu a průzkum trhu, abychom získali
zpětnou vazbu a ověřili zájem o aplikaci. Na základě toho vytvoříme první klikací prototyp
(podle designu, který již máme), který otestujeme s cílovou skupinou a upravíme podle jejich
potřeb. Následně najdeme další vývojáře, který pomůže s vývojem minimální životaschopné
verze aplikace. Současně začneme budovat komunitu, oslovíme studenty, školy, místní
skupiny a zahraniční návštěvníky, kteří mohou aplikaci využívat. Dále detailně rozvrhneme
marketingová strategie, včetně propagace na sociálních sítích (instagram, tiktok). Oslovíme
podniky, které by nám mohli umožnit propagaci a v budoucnu z toho profitovat. Dále
oslovíme organizace nebo místa, kde se scházejí lidé z Erasmu (od přímo Erasmu programů
a vysokých škol až po "international parties", kde zahraniční studentí tráví páteční večery.
Jednoduše - nyní je zásadní vytvoření MVP a aktivní oslovování cílové skupiny.
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?
Do soutěže jsme se přihlásili pouze s nápadem, protože jsme si nebyli jistí, jakým směrem
se vydat, na koho se obrátit. Na první workshop jsme tak přišli bez konkrétního plánu či
podkladů.
Od té doby jsme však udělali velký pokrok. Oslovili jsme např. Petra Netolického, který nám
poradil se statistikami. Vytvořili jsme základní strukturu aplikace, navrhli její design a vyvinuli
první verzi kódu, na kterém bude fungovat.
Dost práce, kterou jsme zatím udělali bylo do jisté míry díky Nakopni Prahu. Spousta
spoluúčastníků nám poradila, v jakém programu vytvářet prototyp a na koho se obrátit.
Primárně jsme poznali kolegy s podobnými nápady, se kterými jsme mohli vést konstruktivní
debatu o nedostatcích a nutných doplněních. Věříme, že další působení v Nakopni Prahu
pro nás bude mít stejný, ne-li větší přínos. Vytváření aplikace je naší první zkušeností a
mnoho oblastí s ní spojených je pro nás nových. Proto pozitivní kritika je pro nás velmi
důležitá, přínosná a může nás posunout dál.
Otázky poroty
Jakým způsobem plánujete udržet uživatele dlouhodobě aktivní v aplikaci, i mimo hlavní sezónu a počáteční nadšení?
Zvažujete např. gamifikaci, události, spolupráci s podniky nebo komunitní výzvy?
Napadá nás několik možností, jak udržet uživatele. Týdenní výzvy - Seznam se během týdne s někým novým, Poznej nový podnik na Vinohradech(skóre). Další motivací jsou odznaky - za navázání kontaktů (Social Butterfly) nebo pomoc cizincům v poznávání Prahy (Local Hero)
Spolupráce s podniky je pro nás od začátku ve všech směrech zásadní (odměna: návštěvnost + týdenní výzvy). Aplikace ijako příručka