detail projektu

← všechny projekty
Tahle země není pro slabý
další projekt →
Otevřít prezentaci
Tahle země není pro slabý
Young Caritas
Město
Co si slibujete od účasti v Inovačním maratonu?
V projektu vznikla unikátní spolupráce neziskového sektoru (Charita ČR) a kreativních odvětví. Projekt je ve stádiu konceptu. Cílem je připravit pilotní event a ověřit jeho potenciál.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
Chceme posílit sociální soudržnost v Praze prostřednictvím sdílení příběhů lidí čelících sociálnímu znevýhodnění a nespravedlnosti. Otvíráme diskusi o vlivu společnosti, médií a rodiny na naše hodnoty a normy, zkoumáme rozsah diskriminace a hledáme cesty k vzájemnému respektu, stabilitě a prosperitě komunity. Umístěním QR kódů na veřejných místech (např. v dopravních prostředcích MHD či na zastávkách) zajistíme snadný přístup k autentickým audio výpovědím lidí, jejichž vyprávění nám může někdy připadat až neuvěřitelné. Nabídneme tak prostor k zamyšlení nad vlastními předsudky vůči určitým skupinám obyvatel. Interaktivní zážitky přibližují abstraktní témata, angažují veřejnost, budují zdravé komunity a přispívají k odolnější a inkluzivnější komunitě metropole.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Nápad se nachází ve fázi rozpracovaného prototypu. Vzhledem k tomu, že disponujeme množstvím audio nahrávek, je proveditelnost našeho projektu vysoká. Máme zajištěné technologické zdroje pro instalaci QR kódů a produkci audio výpovědí. Projekt je navržen s ohledem na snadnou implementaci ve veřejných prostorech a má jasně definované fáze realizace, což zajistí hladký průběh a efektivní dosah cílů.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Cílovou skupinou je obyvatelstvo Prahy cestující dopravními prostředky MHD jakéhokoli věku, pohlaví a rozumějící česky. Vycházíme z předpokladu, že vlastní mobilní telefon s internetem a sluchátka. Reflektujeme stoupající oblibu podcastového formátu, celá polovina internetové populace si podcast alespoň občas poslechne, 20% z nich právě v MHD.
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Komunita je zároveň příjemcem i hlavním aktérem projektu. Interaktivní zážitky přibližují abstraktní témata, členové komunity sdílí vlastní autentické příběhy prostřednictvím audionahrávek.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
Vycházíme z živé knihovny, metody neformálního vzdělávání. Naše řešení sdílení důležitých sociálních témat kombinující technologie a umění je jednoduše proveditelné, široce přístupné a elegantním a nenuceným způsobem zapojuje veřejnost. Spoléháme na existující zdroje a vycházíme z osvědčených konceptů, které rozvíjíme dál a přizpůsobujeme je potřebám a možnostem cílové skupiny a lokalit.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Překážkou může být zdlouhavá komunikace s DPP/ veřejnou správou ohledně umístění QR kódů a doprovodných materiálů na určitá místa. Charita ČR nicméně platí za profesionální organizaci a má již navázané vztahy s určitými aktéry. Další hrozbu by mohl představovat nezájem o daná témata. V tomto ohledu se spoléháme na doprovodnou kampaň, která tzv. naláká potenciální posluchače a posluchačky.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
Tým má silné stránky v projektovém řízení a osvětových kampaních díky zkušenostem Petry Cmárové a Lucie Kocíkové z Charity ČR, včetně rozsáhlé síti kontaktů. Kreativci Barbora Klimsz a Viktorie Lörinczová přinášejí inovativní vizuální a mediální řešení. Slabší stránky jsou závislost na externím financování a výzvy spojené s koordinací mezi sektory, což může ovlivnit rychlost a rozpočet projektu.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Díky Nakopni Prahu vznikla unikátní spolupráce neziskového sektoru a kreativního odvětví. Všechny členky týmu mají k sociální tematice blízko a vnímají potřebu posílit vnímavost mezi obyvateli Prahy. Charita se problematice dlouhodobě věnuje a vnímá jako ohromný přínos dobrovolnou spolupráci s umělkyněmi, které by neziskový sektor neměl možnost ufinancovat.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Jsme zkušené a ambiciózní profesionálky. Náš projekt má vysoký potenciál být realizován a je škálovatelný. Vnímáme, že inovační maraton je výrazně zaměřen na technologie a dokonalé fungování města jako stroje, cílíme na jednotlivce a jeho hodnotový žebříček, posílíme empatii a solidaritu a přispějeme k vnímavější a respektující komunitě města.
Jaký přínos pro město má váš projekt?
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?
Otázky poroty

radim
Není vhodnější virtuální prostor pro oslovení lidí těmito nahrávkami?
Prostory MHD jsou ideální, při výběru jsme zohlednili oblibu poslechu podcastů při cestování MHD. Zároveň lze QR k. umisťovat i na další veřejná místa a kampaň tak v podstatě neomezeně šířit, provazovat s jiným veřejným prostorem. Nahrávky budou nahrány v klasické podcastové aplikaci (př. Spotify), doplňkové informace k příběhům, místům a celková implikace by pak byla zveřejněna na vlastním webu.
iva
Kde budete QR kódy umísťovat? Uvažovali jste o povolení? výrobě? nákladech na nové QR a nahrávky? jaká je propagace?
Umístění: zastávky a dopravní prostředky, případně čekárny na úřadech, pošty. Ohledně povolení bychom ihned zahájili dialog s relevantními aktéry. Máme vypracovaný rozpočet projektu, nahrávek máme již několik desítek. V rámci projektu bude vyhotovena webovka a doprovodná kampaň v digitálu, o kterou se postará kreativní část týmu.
iva
Cílem audionahrávek je konkrétně co?
Cílem audio příběhu je posílit empatii a solidaritu posluchačstva a dovést je jednoduchou a přirozenou cestou k zamyšlení nad vlastními předsudky a stereotypy, které máme ohledně určité skupiny lidí nebo místu a přispět tak k destigmatizaci lidí a míst v rámci komunity metropole.