detail projektu

← všechny projekty
Umění pro lidi
další projekt →
Otevřít prezentaci
Umění pro lidi
Umění pro lidi
Město
Co si slibujete od účasti v Inovačním maratonu?
Sdílení umění ve veřejném prostoru každodenního života s cestujícími, lepší porozumění veřejnosti k otázkám dětí ze škol, možnost žákům ukázat všem lidem svou myšlenku, talent či problém.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
Projekt MHD jako prostor pro vyjádření se zaměřuje na prázdné reklamní plochy v metru, tramvajích i autobusech. Tyto reklamní plochy lze využít efektivněji, a tedy jako prostor pro vyjádření studentů základních, středních a vysokých škol a také začínajících umělců. Pro prázdné reklamní plochy by vznikaly pravidelné soutěže, kam by pedagogové své žáky přihlašovali. Vznikly by webové stránky s informacemi o celém projektu společně s přihlašovacím formulářem. Soutěž by byla výjimečná v tom, že by vítězů bylo několik (stále jednáme o možném počtu reklamních ploch, které by nám PID uvolnila). Tímto projektem chceme zlepšit kvalitu života lidí v Praze a přiblížení umění a výtvarného přemýšlení studentů lidem.Chtěli bychom ukázat, že výtvarná tvorba má své místo v životě lidí a dokáže s různými lidmi komunikovat. Tento projekt má poukázat na důležitost výtvarného oboru, na jeho jedinečný způsob komunikace a způsob vyjádření sedmiletého dítěte i třicetiletého začínajícího umělce na dané téma.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Tento projekt je momentálně řešen s Pražskou integrovanou dopravou a s BigBoard, konkrétně s oddělením marketingu. Projekt je rozpracovaný, čekáme na konečný verdikt BigBoardu, až nám sdělí, kolik volných ploch nám jsou ochotni pro projekt dát. Každopádně je náš projekt velmi zaujal a doufáme tedy ve skutečnou realizaci.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Projekt je určený pro žáky ZŠ, SŠ i VŠ, dále také pro začínající umělce. Je zde také možnost spolupráce s dětmi s downovým syndromem. Projekt se však dotkne všech pražanů i návštěvníků Prahy.
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Během vývoje projektu chceme zapojit studenty ZŠ a SŠ, se kterými momentálně tvořím výtvarné práce, které by v metru mohly být vystaveny. Veřejnost jsme zapojili dotazníkem, v rámci vývoje projektu bychom opět chtěli vytvořit dotazník, abychom zjistili, zda-li projekt funguje tak, jak má.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
Projekt by měl být dlouhodobým, alternativou je kratší doba, po kterou by se díla žáků a umělců vystavovala.Také nepočítáme s tím, že by nám PID dalo všechny reklamní plochy, je nám jasné, že se jedná o nějaký zdroj příjmu pro MHD. Náš projekt je inovativní svým nápadem sblížit práce žáků ze škol i začínajících umělců s veřejností.Inspiraci jsme načerpali z jiné aktivity v MHD, kterou byla poezie.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Jako největší překážky považujeme časté výměny výtvarných prací v MHD. Proto by každá “výstava” měla trvat určitou dobu. O podmínkách momentálně jednáme s lidmi z marketingu z PIDu, vymýšlíme, co je pro nás všechny reálné k uskutečnění. Jinak si myslíme, že projektu nic nebrání. Jestli je projekt úspěšný, by nám lidé dávali vědět pomocí dotazníku vyskytujícím se pod QR kódem na webových stránkách.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
Sabina Kunstová - kreativec, student PEDF UK, vystudovaný grafický design,pedagog Filip Galandák - jednatel, mistr protipovodňové ochrany PVK zájem o umění (otec sochař a kameník) Naše silné stránky - zkušenosti z grafického designu a umění, a také pedagogické zkušenosti. Slabé stránky -nedostatek zkušeností s podobně velkými projekty. Zkušenosti máme s pořádáním výstav (VŠ, i ZŠ jako pedagog).
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Jako pedagog výtvarné výchovy vidím velké nepochopení předmětu výtvarná výchova ve školách. Rodiče a často ani žáci v tomto předmětu nevidí žádný smysl. Tento názor se bohužel natolik rozšířil, že se mění RVP, který umožňuje smazat výtvarnou výchovu a nahradit ji jinými předměty. Chtěli bychom ukázat, že umění je pro naše životy skutečně významné, je to způsob komunikace, který je nenahraditelný.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Námi vytvořený dotazník ukazuje, že je projekt pro lidi minimálně zajímavý, a že by takový projekt rádi viděli v pražských MHD. Jedná se o projekt, který by mohl být udržitelný a velmi přínosný pro všechny obyvatele Prahy i návštěvníky tohoto města.
Otázky poroty

radim
Máte potvrzeno ze strany DPP že je projekt realizovatelný?
DPP nám v tuto chvíli nic neslibuje, jsou však ochotni o projektu jednat. Podle nejnovějších informací od společnosti DPP nám bylo v tuto chvíli doporučeno jednat s lidmi z BigBoard, kteří některé reklamní plochy vlastní.
radim
Se kterým pracovníkem ROPID řešíte tento projekt?
Omlouváme se, ale dopustili jsme se omylu a jednáme s DPP, nikoli s pracovníky z PID. Z DPP jednáme s lidmi z marketingu, především s panem MgA. Vítem Čechmánkem.