13.02.2023
GAMIFIT
Na začátku byl nápad vytvořit fitness aplikaci pro děti. Během soutěže Nakopni Prahu ale našli autoři aplikace Gamifit jasnou vazbu na školství. Učitelé totiž za pandemie používali různé digitální nástroje k online výuce, aby motivovali žáky sedící doma k pohybu. Po návratu školních lavic tělesná výchova však tento přesah ztratila. “Naším cílem se tedy stalo vytvořit kromě aplikace samotné i nástroj, který budou moct používat (pražské i ostatní) školy, aby pomohly dětem najít vlastní motivaci k pohybu,” vysvětluje spoluautor projektu Matyáš Michel.
V inovačním maratonu Nakopni Prahu nakonec Gamifit loni získal třetí místo. Nyní je to úspěšně validovaný B2B business model, na několika školách bude testovat pilotní provoz, čeká ho vývoj první verze aplikace, a dokonce i hloubkové rozhovory s rodiči a dětmi. Za dva roky by měl být Gamifit v provozu a zábavnou formou motivovat tisíce dětí k pohybu. “Účast v Nakopni Prahu otevře spoustu dveří do míst, kam by se jinak inovátoři a podnikatelé dostávali jen těžko. My jsme během těch pár měsíců Gamifit posunuli o velký kus a všem bychom proto doporučili tu příležitost také využít – a využít ji naplno,” říká Matyáš Michel.