detail projektu

← všechny projekty
A_B_G- udržitelná mobilita v last_mile_delivery
další projekt →
Otevřít prezentaci
A_B_G- udržitelná mobilita v last_mile_delivery
A_B_G
Mobilita a veřejný prostor
Představte krátce tým. Co si slibujete od účasti v inovačním maratonu? O jaké přednášky byste v rámci programu stáli?
Mladý dynamický tým lidí s plánem přiblížit česká města těm západním. Zájem máme o cokoli, co nás posune blíž cíli- tedy dostat celý projek do ulic. Ono se to stane, jen je otázka jak kdy tomu bude.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
Nabízíme možnost užívání sdílených cargokol a cargopřívěsů pro živnostníky/drobné podnikatele v centru města/zónách s limitovaným vjezdem k pohodlnějšímu, rychlejšímu a ekologičtějšímu zásobování svých podniků/služeb s ohledem na ekologii, odlehčení dopravy a svěžímu vzhledu jejich značek. Díky užití kol se sníží objem provozu, záboru veřejného prostranství, nároky na parkování a celkově se zušlechtí prostor v ulicích.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
V současné době disponujeme několika modely kol a vozíků, které provozujeme v živém testovacím prostředí- v Brně v ostrém provozu, jsme připraveni na sériovou výrobu.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Lokální podnikatelé/drobní živnostníci, řadoví občané a samosprávy s touhou dělat věci důstojně. Cílem je rozšiřovat bikesharing jako alternativu k IAD.
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Celý projekt stojí základech komunity budované odspodu a tak bude pokračovat i přes fakt, že je a bude užitečným i pro korporátní klientelu.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
V současné době si nejsme vědomi, že by existoval tak komplexní program a servis v dané oblasti, což tvoří naše řešení jedinečné.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Největší brzdou je nevědomost širší veřejnosti o možnosti užívat i tyto způsoby zásobování/přepravy jako naprostý standart. Nicméně její pozitivní reakce naznačují, že nebude problém tohle téma zapracovat do rutiny běžných dní.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
Vyvíjíme, vyrábíme, komunikujeme, děláme projekt a to vše ze svého a ve volném čase. Tým je široký, nicméně se tomu na plno věnujeme čtyři, dva intenzivně- Kristina a Marcel, další dva- Tomáš a Zolo čekají ve stand-by módu. Dle vývoje zapojíme ostatní. Silné: odhodlání, zručnost, zkušenosti s výrobou a řešením výzev. Slabé: klademe si možná vysoké nároky, soustředíme se na více cílů najednou.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Osobní motivací je přispět k udržitelnosti, ekologii, městotvornosti a obecně přiblížit se západním metropolím, což není zase takový problém a hlavně nás to baví.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Nevíme, zda právě my, každopádně do desítky rozhodně patří projekt, který městu dokáže odlehčit od automobilů a nabídne alternativu k nim. Dobře víme, že taky levnější a efektivnější.
Jaký přínos pro město má váš projekt?
Snížení lokálních emisí, snížení intenzity dopravy, zvýšení bezpečnosti, ekonomický přínos a rozvoj podnikání.
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Cílem je vytvořit bikesharingovou komunitu, flotilu a zázemí pro zákazníky se zájmem o tento druh produktu/vylepšení firemní image. Nejjednodušší je představit jim tyto věci v reálném prostředí a konfrontovat je s dosud zaužívanými systémy. Stačí přivézt kafe, prádlo, pomeranče- cokoli na kole do podniku o desítky minut dříve na kole než autem a navíc bez nutnosti hledat parkovací místo/řešit to arogantně stáním na chodníku. Není lepšího marketingu nežli této ověřené praxe.
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Tady je to hodně široké, za nás je jakákoli účast zvenčí jen urychlením celého procesu nástupu na trh. Podnikatelský plán máme zpracovaný.
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
Extérní zdroje se hodí vždy, nicméně se snažíme jet po naší vlastní linii a cokoli do plusu se jen kladně podepíše v dalším rozvoji projektu, ať se jedná o jednotky nebo stovky tisíc EUR.
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
Odborné konzultace s dotčenými orgány, poradenství, komunikaci a síťování zainteresovaných osob/subjektů, navázání spoluprácí.
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?
Díky projektu jsme nasíťovali lidi, kteří mají co říci k tématu a obecně jsme získali jakousi odvahu komunikovat a rozvíjet vztahy na obchodní úrovni i dík ,,reklamě'' za zády s názvem Nakopni Prahu.
Otázky poroty

jana-sramkova
Jak vypadá váš konkrétní business model?
Zatím bez odpovědi.