detail projektu

← všechny projekty
WWW.LOCI.GUIDE
další projekt →
Otevřít prezentaci
WWW.LOCI.GUIDE
wearelmstudio.com
Město pro lidi
Představte krátce tým. Co si slibujete od účasti v inovačním maratonu? O jaké přednášky byste v rámci programu stáli?
Jsme tým kreativců, kteří se zaměřují na tvorbu udržitelných a vizuálně zajímavých projektů. Pořádáme Lemarket, máme na Újezdě Ones. Potřebujeme networking, pomoc s implementací ai a dát o sobě vědět.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
LOCI.GUIDE je kurátorský výběr nejlepších míst v Praze, které svou existencí určují a neustále posouvají úroveň služeb v Praze dále, na úroveň dalších Evropských měst jako je Barcelona, Berlín nebo Lisabon. Míst vzniká neustále velké množství a i pro Pražany je nereálné, mít nad všemi přehled. Přímo od míst samotných víme, že je velmi těžké své zákazníky v začátcích získat. Guide propojuje rozličné kategorie, kavárny s výběrovou kávou, galerie, restaurace, ale i obchody, eventy či veřejná místa. A užitečný může být do více směrů. Turistům ukazuje Prahu v tom nejlepším světle - zjednodušuje orientaci a výběr míst, které navštíví a dává jim komplexní zážitek spojený s touhou se do Prahy vracet. Z druhé strany je pak lokální komunita se zájmem o kvalitní místa, která mají genius LOCI a v neposlední řadě pak majitelé míst samotných, které chceme propojovat, vzdělávat a inspirovat. Projekt zapadá do cílů Kulturní politiky hl.m. Prahy 22+, resp. do Akčního plánu 2024.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Na projektu náš tým pracuje od loňského jara. Prahu milujeme a líbí se nám, kam se posouvá. Guide je tak pro nás srdcová záležitost, které věříme a práci na něm již rok financujeme z našich jiných projektů. V současné době máme databázi 500 míst a neustále přibývají další. Postupně začínáme informovat vybraná místa a navazovat spolupráce. Reakce jsou neuvěřitelně pozitivní, což nás žene kupředu.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Máme tři hlavní cílové skupiny. 1) Turisté - neustále se měnící skupina, nejdražší marketing. 2) Místní - lidé se zájmem o kvalitní lokální produkty a služby / naše již existující komunita (Lemarket). 3) Majitelé míst - chceme skrze Guide vytvořit komunitu OWNERS a začít se pravidelně scházet, inspirovat, vzdělávat i podporovat a porušit tak tabu, že s konkurencí se nemluví či nespolupracuje.
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Spoléháme na komunitu ve všem, co děláme. Již teď spouštíme možnost doporučení místa do guidu. Názor komunity je pro nás velmi důležitý a necháme se rádi inspirovat. Stejně tak bychom rádi propojovali turisty s místními nebo majitelé míst s lidmi, co o nějakém místě teprve přemýšlí. Důležitá jsou pro nás hesla: In-spirace, spolu-práce, doporučení a setkávání.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
I pro nás bylo překvapením, že podobný projekt v ČR ani v Evropě neexistuje. Jsou buď papírové guidy, nebo zaměřené na úzkou cílovou skupinu. Celkový kurátorovaný online guide ale není. Víme, že se chystá online varianta od USE-IT, ale ta je zaměřená pouze na mladou generaci. LOCI GUIDE vznikl velmi spontánně jako reakce na poptávku od míst, že přesně něco takového, velká část z nich potřebuje.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Spravování databáze je velmi časově náročné. Máme v plánu do guidu implementovat co nejvíce automatizací skrze AI. Chceme AI naučit vyplňovat naši databázi, k místům dohrávat fotografie, videa a také hlídat, co nového v Praze vzniká popřípadě které místo už neexistuje. Pokud se nám toto podaří věříme, že má guide celosvětový přesah a jeho uplatnění na jakékoliv město je vlastně velmi jednoduché.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
Jsme kreativci pracující na projektech, které ovlivňují život v Praze. Máme pod sebou projekty jako LEMARKET, Blešení, Malá Strana září nebo Ones. Náš tým vedou Elena Janota a Michaela Juřenčáková. Obě mají mnohaleté zkuš. z oblasti designu a produkce. Michaela má za sebou několik let práce pro Designblok, Elena si zažila i práci v PPF po boku nejvyššího vedení a několik let v eventové agentuře.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Z jedné strany je to touha přesně takhle cestovat, umět si předem jednoduše naplánovat, jaká místa navštívit a zbytečně neztrácet čas hledáním, jaká místa navštívit. Z druhé strany, je to láska k lokálním službám a produktům, udržitelnost místní ekonomiky, neustálá inspirace a posouvání města dále. Vlastně si tady tvoříme takové město, jaké pak rády ve volném čase navštěvujeme v zahraničí.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Jednak jsme tým co má za sebou mnoho úspěšných projektů, ale také má náš projekt už velmi jasné obrysy a cíle. Věříme že i schopnost zaujmout na mezinárodní úrovni. Projektu jsme obětovali neuvěřitelné množství času a dáváme do něj jak naše zkušenosti, kontakty, tak i vybudovanou komunitu. Guide může posloužit velké skupině uživatelů a Prahu může rychleji posouvat na mezinárodní úroveň.
Jaký přínos pro město má váš projekt?
Kvalitní místa mají výrazný vliv na vznik míst nových a tím i na neustálý posun města vpřed, který Praha potřebuje a zároveň už i prožívá. Moc rády bychom skrze B2G zapojili i jednotlivé městské části a do guidu tak zapojili veřejná místa, parky, dětská hřiště a pracovali tak skrze něj s místní komunitou, podporovali místa v dané oblasti nebo iniciovali ke vzniku míst nových. Během září plánujeme navázat na náš úspěšný festival Malá Strana září v celopražském měřítku. Dostaneme obyvatele do ulic, místa naučíme spolupracovat a společně vytvoříme nespočet eventů s kulturním přesahem. Pokud bude v Praze dostatek kvalitních míst pro odpočinek, volný čas, ale i nákupy a inspiraci, a bude jednoduché si je někde vyhledat. Praha tak bude celkově udržitelnější, lokální ekonomika silnější, budou vznikat nové podniky, turistů bude více, budou se rádi vracet a přitom nebudou jen v centru ale budou mít důvod navštívit i vzdálenější místa. Přínos guidu tedy považujeme za opravdu široký.
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Guide je kurátorovaný a místo se v něm nedá koupit. Kvůli tomu víme, že bude chvíli trvat, než budeme mít budget na větší marketing. Zatím spoléháme na naše zkušenosti a kontakty. V blízké době chceme využít komunitu LEMARKETU a jeho návštěvníky poslat skrze guide i do okolí Mánesu, kde se akce koná. Navážeme tak na náš festival Malá Strana Září s nabídkou 40 míst, kam stojí za to jít, a které mají zároveň pro návštěvníky nějakou akci jako je sleva, dárek k nákupu nebo nevšední program. Máme na nás navázanou silnou skupinu influencerů, kteří rádi pomáhají dobrým projektům. Čekáme jen na vhodný čas pro jejich oslovení. Taktéž máme v plánu navazovat spolupráci s vybranými hotely v Praze. Umíme jim jednoduše nabídnout jejich vlastní podstránku s místy v okolí hotelu nebo, dle jejich výběru. Hosty tak kartičkou s qr kódem umíme nasměrovat tam, kam hotely potřebují. To nám jednak pomůže s větším dosahem, ale i s budgetem. Oslovit chceme samozřejmě i místa samotná a zapojit je do propagace.
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Nejtěžší máme za sebou, web i databáze jsou připraveny ke spuštění. Po něm budou náklady klesat a příjmy stoupat. Zisk budeme vracet do marketingu. Jediná větší investice bude napojení AI, tím se nám zároveň sníží naše měsíční náklady. MÍSTA: místo v guidu si nebude moci nikdo koupit. Bude možné si připlatit za více viditelné umístění profilu, blogový příspěvek, reels nebo foto/video. Během září máme v plánu navázat na náš úspěšný festival Malá strana září, ale v celopražském měřítku. HOTELY: náš systém je připraven ke spolupráci s hotely a vytvoření speciálních podstránek s místy kolem nich. Během prvního roku, počítáme s desítkami spoluprácí, na základě měsíčního předplatného. To nám velmi pomůže s fixními měsíčními náklady. ZÁKAZNÍCI: neočekáváme velké příjmy od B2C, guide bude nabízet jednorázový příspěvek v řádu desítek korun měsíčně, nebo stovek jednorázově. Chceme aby byl guide přístupný všem a nechceme nikoho nutit k platbě, tím omezovat návštěvnost webu a následně i míst.
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
Za první rok práce na projektu jsme 750 000 Kč v mínusu z vlastních zdrojů. Počítáme s tím, že to budeme umět získat zpět během tohoto roku a ještě navíc i něco vydělat. Pomoct budeme potřebovat s budgetem na kampaně a s financováním napojení AI. Zbytek, doufáme, budeme schopné financovat přímo z příjmů guidu viz naše rozvaha. Odhadem by se nám hodilo něco okolo 500 000 Kč ale asi to zvládneme i bez externí pomoci. Resp. jsme pro to rozhodnuté, jen bude náš start pomalejší.
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
Využijeme především kontakty, mentory a ideálně i podporu od města a jeho institucí. Potřebujeme si získat důvěru míst, že to opravdu myslíme vážně, a že stojí za to o guidu říct i jejich zákazníkům. Důležité je pro nás i mít kapacitu na to, se guidu věnovat naplno. Tedy ideálně mít pokrytý plat celého týmu tak, aby nebylo potřeba dělat zároveň i jiné projekty, jako tomu je doposud. Musíme dotáhnout chyby a doplnit databázi míst. Poté spustit kampaň skrze místa a začít oslovovat hotely a další místa ke spolupráci. Do týmu potřebujeme AI a IT specialistu a někoho kdo bude přemýšlet a plánovat více businessově. V tom se přiznáváme, je celkem naše slabina. Vše by ale stačilo asi i externě.
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?
Již první setkání projektu nám přišlo velmi přínosné a dozvěděli jsme se o institucích, o kterých jsme vůbec nevěděli a které dělají pro město skvělé věci. Máme domluveno několik schůzek s jejich představiteli a už teď se moc těšíme, co společně vymyslíme. Setkali jsme se osobně s Zuzanou Drhovou a probrali možnou spolupráci s našimi projekty. Stejně tak pro nás bylo velmi inspirativní i propojení s Janou Šrámkovou. Díky Nakopni Prahu jsme si projekt LOCI dali jako prioritu a posunuly tak věci, které řešíme delší dobu. Skrze prg.ai hledáme partnera na implementaci AI do našeho systému a máme v plánu se propojit s make. Nově jsme vypracovali celkem podrobný business plán, budget a dokonce uvažujeme i o technologické inkubaci od Czech Trade. Vidět náš nápad v tabulkách a číslech, vyzkoušet si na něm otázky, které Nakopni Prahu klade, nás velmi “nakoplo” kupředu. Projektu věříme ještě více, víme, že má smysl pokračovat a opravdu ho spustit. Děkujeme!
Otázky poroty

jana-sramkova
Plánujete udržet LOCI čistě jako "kurátorovaný" projekt i v budoucnu, nebo zvažujete formy participace (např. peer hodnocení, editace uživateli apod.)?
Tohle téma jsme u nás několikrát otevřeli a zatím se nejvíce přikláníme k možnosti budovat síť prověřených kurátorů, kteří projdou určitou formou výcviku a budou pod dohledem, než k zapojení široké veřejnosti. Víme, jak snadno se dají například hodnocení na Googlu „koupit“, nebo jak lidé záměrně poškozují konkurenci. Tip na místo ale může zaslat kdokoliv – finální zařazení však zůstane na Loci.