detail projektu

← všechny projekty
Živý prostor
další projekt →
Otevřít prezentaci
Živý prostor
Živé město
Město
Co si slibujete od účasti v Inovačním maratonu?
Že se potkám s lidmi, kterým leží Praha u srdce, a zajímají se o to, jak vylepšit toto krásné město. Zároveň si slibuji, že dostanu cenné rady, jak se posunout i v dalších projektech.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
Projekt rekonstrukce Prokopova náměstí v centru Žižkova. Projektem přispějeme k zlepšení dopravního řešení na náměstí, zpomalení dopravy, zároveň přesuneme popelnice z náměstí na okraj náměstí, navýšíme počet laviček na sezení a v neposlední řadě využijeme potenciál náměstí na pořádání trhů a různých kulturních akcí na náměstí.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Nacházíme se ve fázi vizualizace a celkově vymýšlení konceptu a celkové koncepce náměstí.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Projekt je určený pro všechny obyvatele městské části prahy 3 a přilehlého okolí a v neposlední řadě pro jakékoliv návštěvníky procházejícího náměstí nebo města Prahy
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Náš další krok je zařídit petici obyvatel městské části prahy 3 a obyvatele Prokopova náměstí, která by mohla pomoci pro větší/rychlejší posunutí celé záležitosti do reálného řešení rekonstrukce.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
Inspirovali jsme se na Praze 2, konkrétně na Náměstí Míru, které nám slouží jakou ukázkové náměstí, které dokázalo skloubit dopravu a vytvořit dostatečné množství laviček a velkou plochu pro pěší a návštěvníky náměstí.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Problém může nastat skrze byrokracii, a celkově politickou koncepci, ale nebojím se toho. Projekt je řešený pro lidi, ze srdce.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
David Pleskač – vizionář, realizátor. Silná stránka – dotažení věci do konce. Slabá – hodně projektů, málo času. Jakub Roškota – myslitel. Silná stránka – dar řeči a vystupovaní. Slabá – menší chuť věci dotahovat do konce.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Záleží nám na Praze 3 a celkově na Praze jako takové. Přejeme tvořit Prahu pro další generace.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Náš projekt zapadne do skládačky rekonstrukce šedého Žižkova, a proměnu ve velmi zajímavou městkou čtvrť, která bude obdivovaná pro její nezaměnitelný charakter. Projekt bude mít dopad pro současnou společnost.
Jaký přínos pro město má váš projekt?
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?