detail projektu

← všechny projekty
Re-use kanceláře pro neziskovky
další projekt →
Otevřít prezentaci
Re-use kanceláře pro neziskovky
Re-use centrum
Ekologie
Co si slibujete od účasti v Inovačním maratonu?
Cílem je díky mentoringu vyvinout aplikaci a zachránit nevyužitý nábytek, elektroniku i rostliny z kanceláří a snížit tak uhlíkovou stopu a ušetřit finance sběrným dvorům při likvidaci odpadu.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
Cílem projektu Cirkulárních kanceláří z dílny nově vznikajícího kurátorovaného re-use centra STO.RE v Holešovické tržnici je předcházet vzniku odpadu a propojit byznys s neziskem pro zvýšení dopadu. Oslovujeme novou pražskou cílovou skupinu, která dosud neměla o re-use projektech tušení. Představujeme inspiraci a naší garancí je ESG certifikát za darované věci. Citlivě renovujeme a opravujeme originální věci, které mají historii, víme odkud pochází, známe jejich příběh. Jsme služba. V naší přehledné databázi věcí nahrajete nábytek, co se vám ve firmě už nehodí a můžete ho nabídnout dál. V systematicky nastavených přijedeme pro nábytek a při potvrzení si v našem systému vygenerujete ESG certifikát za množství nábytku, které se díky vám vyhlo skládce. Na responzivní stránce můžete taky odkliknout podporu konkrétní pražské neziskovce a my ji vybavíme nábytkem, který můžeme přetvořit na společném renovačním workshopu. Každý se něco naučí a Praha odkloní část odpadu. Win-win.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Z pokoje do pokoje a Opravárna jsou mnohaleté neziskové projekty, ze kterých čerpáme. Tento konkrétní projekt je něčím novým a vznikajícím. Máme tým, máme zázemí a nyní jsme ve fázi vývoje stránky a ověřování nápadu metodou Human Centered Design, pro zvýšení uživatelské dostupnosti a celkové jednoduchosti.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Dle Atlasu Čechů se bavíme až o 100.000 Pražanech (2 %), pro které budeme primárně relevantní. Lidé, kteří mají 30–45 let, vyšší příjem a vzdělání, jsou zavření v kanceláři, celý den pracují na počítači, trochu frustrovaní, že výsledkem jejich práce není reálná věc v ruce. Hledají cestu realizace, chtějí se učit. Další jsou lidé v nezisku. Všichni mají potenciál stát se ambasadory blízkého okolí.
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Během vývoje projektu je klíčová zpětná vazba z pozice Facility a CSR manažerů ve vybraných pražských firmách, ať dokážeme akcentovat vnímané psychohygienické potřeby stejně jako napojení výstupů projektu na konkrétní ESG parametry v interních reportech. Rovněž plánujeme testování pilotu, abychom vyhotovili konkrétní příklad dobré praxe.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
Firmy se mohou nepotřebného nábytku, pokojovek a elektroniky zbavit darováním nábytku zaměstnancům, nabídnutím jednotlivých komponent na online tržišti Facebook Marketplace nebo vyklízecí firmou. Z diskuzí se zástupci firem však vyplývá, že často nemají kapacitu to řešit, proto je nejjednodušší řešení svézt věci na sběrný dvůr, kde zatěžují přírodu i městskou kasu, protože putují na skládku.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Z pohledu realizace bude výzvou postavit uživatelsky funkční webovou stránku, stejně jako dopadové oslovení firem a komunikování benefitů celého projektu. Víme, že to nechceme stavět jen na udržitelnosti, to je pro širší cílovku příliš abstraktní. Firmy i neziskovky to musí bavit a nás baví je propojovat. Z pohledu uplatnění bude výzvou využít co největší množství nábytku bez dlouhého skladování.
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
V udržitelnosti jsme začali pracovat ještě dříve, než to začalo být cool. Jsme součástí komunity, která je připravena nám poradit, přidat ruku k dílu, dát zpětnou vazbu. Máme zkušenosti, za sebou úspěchy, ale také chyby, ze kterých jsme se poučili, a které už nebudeme opakovat. Máme zkušenosti s renovováním, tvorbou upcyklovaného nábytku, marketingem, ESG reporty, programováním nebo financováním.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Udržitelnost v Praze už děláme několik let. Pořád nás to naplňuje, ale nebudem lhát, už jsme někdy unavení. Potřebujem pomoc. Spolupráce s firmami může přinést větší stabilitu a především dopad. Inspirování lidí k autentickému životu, který je bude bavit, baví nás. To, že je to ještě udržitelné, je skvělý bonus. Nepotřebujeme přesvědčovat přesvědčené, ale otevřít se širší cílové skupině.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Projekt splňuje parametry Strategie hl. m. Prahy pro přechod na cirkulární ekonomiku. Zapojení firem do ekosystému cirkulace je zásadním milníkem, protože právě firmy spotřebovávají mnoho zdrojů a generují větší množství odpadu, než jednotlivci. Zaměstnanci firem se během realizace mohou inspirovat v žité udržitelnosti a stát se manažery svého blízkého okolí.
Jaký přínos pro město má váš projekt?
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?