detail projektu

← všechny projekty
Sportovní Banka
další projekt →
Otevřít prezentaci
Sportovní Banka
Tým Emil
Ekologie
Co si slibujete od účasti v Inovačním maratonu?
Získání kontaktů a zkušeností z projektového managementu a zlepšení svých skills s cílem úspěšné prezentace projektu porotě.
Představte svůj nápad (projekt). Co a jak nápadem řešíte. Jaký má nápad přínos pro město.
SPORTnice je sportovní půjčovna pro volnočasové aktivity za minimální poplatek pro širokou veřejnost s důrazem na cirkulární ekonomiku v Praze. Do projektu bychom rádi zapojili širokou pražskou veřejnost z městských částí, především ve chvíli, kdy se zbavují určité sportovního vybavení a nemají pro něj další využití. My bychom toto sportovní vybavení dále nabízeli široké veřejnosti, která by pro něj využití měla. Pro Prahu by měl projekt především význam z pohledu tvorby příležitostí pro sportovní události s propojením klubových spolků a snadnější nalezení sportovně talentovaných dětí. Dále by měl projekt a cíl zlepšení soft skills u dětí zvýšení odolnosti u dětí a zlepšení sociální komunikace. Naším cílem je stoprocentní využití použitého sportovního vybavení, kdy si zákazník může vypůjčit vybavení, které zrovna potřebuje a do 14 dnů vrátit. Rádi bychom i nadále přiváděli mladou generaci ke sportu a k aktivnímu vyžití se svými vrstevníky.
V jaké fázi se nápad (projekt) nachází? (neověřený / ověřený nápad, rozpracovaný / zavedený projekt)
Projekt jsme aktivně využívali v zahraničí, kde již funguje pár let a těší se značné oblibě. Jak z řad půjčujících, tak ostatních zainteresovaných osob od škol pro retailové půjčovny sportovního vybavení.
Pro koho je projekt určený, definujte cílovou skupinu.
Projekt je určen pro celou škálu skupin. Nicméně bezesporu ho nejraději využijí všichni ti, kteří si chtějí příležitostně vyzkoušet různé sportovní aktivity. Mimojiné bychom rádi cílili především na děti ze sídlišť a sociálně slabých skupin, které mají menší příležitosti k vybavení. Pro rodiče a prarodiče, kteří chtějí trávit čas se svými dětmi aktivně. Pro školky a školy formou sportovních dnů.
Plánujete zapojit komunitu nebo cílovou skupinu během vývoje projektu?
Určitě bychom rádi zapojili celou škálu komunit. Od škol, širokou veřejnost, sportovní značky, tělovýchovné spolky a popřípadě církevní organizace.
Jaké jsou existující alternativy k nápadu (projektu) a v čem vnímáte, že je vaše řešení inovativní? Kde jste se inspirovali?
Rádi bychom do projektu vnesli větší zapojení se spolky a školami. Nabízí se zde i zapojení spolupráce s církví. Slabou stránkou zahraničního projektu vnímáme špatnou propagaci projektu, kterou bychom právě skrze školy a různé spolky rádi zlepšili.
Kde vnímáte největší překážky z pohledu realizace a z pohledu uplatnění?
Největší překážku vnímáme z pohledu potřebného získání určité úrovně sportovního vybavení a pestrou škálu. Tohoto bychom rádi docíli ze začátku, určitou spoluprací se sportovními značkami, které by nám určité sportovní vybavení mohli poskytnout. Poněvadž v rané fázi bude dle našeho názoru vcelku složité od široké veřejnosti zkompletovat pestrou nabídku sportovního vybavení. Dále nevrácení vybavení
Představte váš tým. Jaké jsou silné a slabé stránky, jaké je zkušenost týmu s danou problematikou.
Jsme dva sportovci tělem i duší. Naše osudy se protly v malé kopané a florbalu před cca 7 lety. Kdy od té doby spolu vyrážíme na různé výlety po Evropě, ať se jedná o pěší turistiku či rybářské expedice. Vojta je více extrovertní typ, já jsem něco mezi a více zaměřen na analytickou část projektu.
Jaká je osobní motivace týmu se danému problému (příležitosti) věnovat?
Oba dva rádi vyrážíme na různé turistické expedice a z tohoto důvodu si myslíme, že pro mladé lidi by byla SPORTnice super příležitost. Pokud by chtěli vyjet na nějaký vandr, tak by si zde lehce půjčili potřebné vybavení za zlomek ceny. Mimo jiné pocházím ze sídliště a v mládí jsem se spolužáky po škole většinu času strávili na hřišti sportem a leckdy nám chybělo potřebné sportovní vybavení.
Proč byste měli být vybráni mezi TOP 10 nápadů (projektů)?
Projekt bychom rádi realizovali, jelikož věříme, že by byl (nejen) pro mladé Pražany přínosem a důvodem pro zlepšení sportovního a mezilidského vyžití v Praze. Projekt řeší určitou formu sdílené ekonomiky a zároveň nabízí lidem ušetřit místo v domácnosti. Napojení projektu na sportovní spolky, které by mohly snadněji identifikovat talent i u dětí. Projekt by mohl také rozvíjet sociální vztahy dětí
Jaký přínos pro město má váš projekt?
1. Vytvoření nové, především dětské, sportovní komunity. 2. Širší využití městských veřejných sportovišť. 3. Možné veřejné sportovně/kulturní akce pro rodiče i děti. 4. Posílení cirkulační ekonomiky. 5. Možnosti sportovních akcí pro seniory (turnaj Petanque apod.) 6. A hlavně zdravější občany a vice místa v bytech/domech.
Jak získáte své zákazníky? (jak si je definujete, jak s nimi budete komunikovat, jak jim produkt prodáte?)
Zákazníky si definujeme především jako děti a jejich rodiče. Nejprve chceme oslovit zákazníky formou žádosti o spolupráci s kampaní pro možnost darování sportovního vybavení do společnosti, kde by si především děti, ale mohou klidně dospělí, senioři, zahraniční studenti na Erasmu půjčit sportovní či volnočasové vybavení na cokoliv potřebují. Dle našeho názoru způsobem, jakým toto sdělení podáme bude mít zásadní vliv na následné oslovování zákazníků pomocí W-O-M. Kromě toho bezesporu bychom rádi komunikovali skrze školy, volnočasové spolky a sociální skupiny a pokud by se tomu Praha nebránila tak bychom se rádi propagovali i skrze její reklamní plochy. Rovněž se budeme snažit děti oslovit skrze sociální sítě se sportovci a různými sportovními influencemi a také pomocí propagačních letáčků.
Jaká je finanční rozvaha vašeho řešení?
Nájem bychom se rádi pokusili domluvit v prostorách školy či v nějaké komunitním centru/ organizaci (během soutěže jsme se pokoušeli s pár organizacemi domlouvat, ale je to na dlouhé lokte - v tomto ohledu bychom přivítali určitý support v případě organizací zapojených do NakopniPrahu) nebo pokud by městská část kupříkladu nedisponovala nějakým prostorem. Jako poslední, a ne moc reálnou dle našeho názoru je oslovení developera. Modely financování existují 3 verze a určitě lze nad nimi debatovat. 1. KOMERČNÍ SYSTÉM (systém na bázi multisportky) • ZAPLACENÍ ZA SJEDNÁNÍ ÚČTU / KARTIČKY – VERIFIKACE ID (poplatek) • PŮL ROK – PŮJČOVÁNÍ VYBAVENÍ (půlroční poplatek) • CELÝ ROK (roční poplatek) 2. POLO KOMERČNÍ SYSTÉM • ZAPLACENÍ ZA SJEDNÁNÍ ÚČTU / KARTIČKY – VERIFIKACE ID (poplatek) • Příspěvky od Městské části = snažit se čerpat z fondů EU na cirkulační ekonomiku 3. NEKOMERČNÍ SYSTÉM • Příspěvková organizace založena na bázi příspěvku Městské části Prahy či Hlavního města
Jaké externí zdroje a v jaké výši potřebujete na zajištění prvního roku provozu?
pronájem prostor ve škole či v jiném komunitním/církevním centru či jiné městské organizaci za symbolické nájemné, tak lze počítat s pronájmem komerčních prostor alespoň o ploše 80-100 m2, pro uskladnění prostor. 1)Nájemné roční: 100 – 200 tis. Dle velikost prostor 2)Provozní: Zaměstnanci 150 – 180 tis. (Provoz by fungoval po práci cca od 16-20 hod. a víkendy) Systém s 1 zaměstnancem (Jeden z nás). Manažer / koordinátor / Servisák v jedné osobě – part time Systém s 2 zaměstnanci PART TIME / PART TIME Manažer / Koordinátor prodejny / Servisák Brigáda výpomoc se zákazníky / servis 3) Variabilní náklady – marketing; doplnění sportovního vybavení, aby nabídka našeho sortimentu uspokojovala potřeby zákazníků. 50-80 tis. 4) Správa webu a vytvoření 10 – 20tis. – kde by byl přehled sportovního vybavení možné k zapůjčení a různý přehled akcí od spolků apod. Asi nějaký one pager webik. Celkem verze za symbolické nájemné : 210 – 380 tis. Celkem verze s pronájmem prost: 310 – 480 tis.
Co nyní potřebujete k realizaci v příštích 6 měsících?
Především prostor a nashromáždění sportovního vybavení. Počítáme, že nashromáždění potřebného sportovního vybavení 1-3 měsíce zabere. Mimo jiné bychom přivítali určitý support či záštitu při komunikaci s organizacemi, které spadají pod město. Dále bezesporu budeme muset zpropagovat SPORTnici na sítích a ve školách a sportovních spolcích, aby se o této možnosti lidé a rodiče dozvěděli a mohli přispět svým sportovním vybavením. Napadla nás i zajímavá spolupráce spojení s Klokánkem a jeho boxy po městě, kdy by lidé mohli vhazovat I nevyužité sportovní vybavení, které bychom si poté mohli vyzvednout, případně dělat 1x měsíční sbírku nepotřebného sportovního vybavení.
Kam jste se s týmem posunuli během soutěže Nakopni Prahu? S kým jste díky Nakopni Prahu navázali kontakt / spolupráci?
Během akce jsme získali kontakt na soutěžící z opravárny, kteří nám předali kontakt na Decathlon, s kterým bychom rádi uskutečnili spolupráci. Mimo jsme se pokusili oslovit různé organizace v okolí ohledně prostor. Nicméně komunikace s nimi byla poněkud slabší. Proto si myslím, pokud bychom byli zaštítěni Městskou části, tak by se to mohlo hnout správním směrem. Jelikož bychom mohli mít ty správné páky. Mimo jiné se mi podařilo dohodnout spolupráci s fotbalovým týmem, který by mi nám mohl poskytovat vyřazený materiál.
Otázky poroty

radim
Jakým způsobem byste vybavení nabízeli? Přes webové stránky? Máte nějak řešení prostory?
Ze zacatku projektu bychom urcite fungovali na podobnem principu jako klasicke ski/bike pujcovny. Radi bychom projekt vytvorili co nejprivetivejsi a nejjednodussi pro verejnost s dopadem lidskeho kontaktu. Nicmene do budoucna se urcite nebranime i webu (kontakty na frontaky mam). K otazce prostor rad bych oslovil nejake skoly/ci spolky, cirkev neb Mestske casti zdali nemaji k dispozici volny prost
iva
Jak je vaše konkurence?
S ohledem na konkurenci nejsem si vedom zadne podobne nabidky, krome klasickych ski/bike pujcoven a sportovni maloobchody. Na kick off akci, nekdo zminoval, ze v Hybernske funguje podobny projekt, ale je zameren na vseobecne veci. My bychom radi cilili pouze na sport a volnocasove aktivity.